Co przygotować na drugie śniadanie?

Niewątpliwie większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważne dla naszego organizmu jest zdrowe i zbilansowane drugie śniadanie. Smakowite przekąski, kolorowe kanapeczki, szybkie potrawy na zimno oraz zawierające mnóstwo witamin sałatki i surówki warto zatem zabrać ze sobą do pracy lub szkoły bądź przyrządzić na sycący i pyszny lunch.

Zależnie od własnych, kulinarnych preferencji i upodobań, na drugie śniadanie do pracy przygotować możemy ulubione potrawy, których samodzielne zrobienie krok po kroku nie zajmie nam wiele czasu. Co więcej, na łamach naszej witryny znajdziecie Państwo mnóstwo ciekawych i pomysłowych przepisów na proste, szybkie i wyśmienite dania oraz przekąski, idealne na zdrowy i pełen najzdrowszych składników odżywczych lunch.

Dla najmłodszych na drugie śniadanie przygotować można przykładowo pomysłowe, kolorowe kanapki z warzywami, serem, tuńczykiem, jajkiem lub chudą wędliną. Zdrowe sandwicze dla dzieci, nawet tych najbardziej wybrednych można przyrządzić również w nieco bardziej oryginalny sposób, układając na pełnoziarnistym pieczywie zdrowe i pięknie wyglądające kompozycje z pomidorów, rzodkiewek czy ogórków lub proste kształty bajkowych bohaterów czy ulubionych zwierzątek. W ten sposób z pewnością zachęcimy niejadków do częstszego zabierania drugiego śniadania do szkoły.

Z myślą o naszych pociechach przygotować można również pomysłowy lunch box z ich ulubionymi przekąskami, kawałkami owoców lub świeżych warzyw, dostarczających organizmowi mnóstwa witamin i niezbędnych składników mineralnych. Amatorom zdrowych słodkości polecamy również samodzielne przygotowanie na drugie śniadanie smakowitych rogalików drożdżowych, maślanych lub razowych z nadzieniem z ulubionego dżemu, czekolady lub domowej konfitury.

Z kolei na lunch w pracy przygotować można zdrowe i sycące kanapki z twarożkiem, wędzoną rybą lub niewielkimi kotlecikami. Doskonałym pomysłem z pewnością okaże się również własnoręczne przyrządzenie zdrowych sałatek warzywnych z makaronem, ryżem, soją i soczewicą lub mięsem z kurczaka, doprawionym na ulubiony sposób. Oprócz dietetycznego musli z bakaliami lub owocami sezonowymi, na drugie śniadanie do pracy można zabrać również wyśmienite, domowe pizzerki z serem i pieczarkami.